هوشمند سازی ساختمان

هوشمند سازی ساختمان

امروزه یکی از حوزه های جذاب و ایده آل استفاده از تکنولوژی موضوع هوشمند سازی ساختمان است که در بین کارشناسان و متخصصین اتوماسیون توسعه یافته است ، به بیان ساده به لطف موهبت های بیشمار تکنولوژی، از طریق هوشمند سازی ساختمان، دانش و مهارت ساختن و خلق کردن را برای کنترل و تسلط برمحیط پیرامون در اختیار انسان ها قرار گرفته است.

هوشمند سازی ساختمان واژه معادل انگلیسی Building Intelligence  است که برای کنترل و یکپارچه سازی تجهیزات ساختمان به کار می رود.

شاید بصورت عامیانه این مطلب در ذهن افراد تداعی شود که منظور از هوشمند کردن ساختمان قراردادن کلید های لمسی، کنترل از راه دور تجهیزات با موبایل و اینترنت باشد اما بطورکلی باید اذعان کنیم این تعاریف بخش کوچکی از سیستم هوشمند سازی ساختمان محسوب می شود که روز به روز هم در حال گسترش و توسعه است. مسلما این حوزه با توجه به نیاز های انسان در زندگی مدرن از یک سو و رشد تکنولوژی از سوی دیگر مدام در حال پیشرفت و بهبود ارزیابی می شود.

هوشمند سازی در شرکت راداکو

با توجه به تجربه پروژه های اتوماسیون صنعتی ، مراتب اجرای چندین پروژه هوشمند سازی ساختمان نیز در این دپارتمان در دستور کار قرار گرفت. که علاوه بر مناسب بودن بودجه عملیاتی آن پاسخگوی نیاز مشتریان بود.

در این پروژه های هوشمند سازی مباحثی مثل کاهش خطاهای انسانی در کنترل و نظارت بر سیستم های امنیتی ساختمان و بهینه سازی مصرف انرژی به عنوان سطح اولیه نیاز تعریف و پیاده سازی گردید و در نهایت اجرای این سیستم به عنوان یک سیستم اختصاصی ارزش افزوده مطلوبی برای مشتریان ایجاد نمود.

مزایای پیاده سازی هوشمندسازی

بطور خلاصه مزایای پیاده سازی سیستم های هوشمند در ساختمان، توسط شرکت راداکو به شرح ذیل هدف گذاری شده است:

  • هزینه پایین عملیاتی در مقایسه با سیستم های موجود در بازار
  • طراحی اختصاصی سیستم متناسب با نیاز مشتری
  • دسترسی آسان و بهتر به امکانات موجود
  • کاهش و مدیریت مصرف انرژی
  • کاربری راحت و قابل دسترس و اختصاصی
  • افزایش ضریب امنیت و ایمنی ساختمان

باید توجه داشت که شعار اصلی هوشمند سازی ساختمان مبتنی بر این است که فناوری در خدمت زندگی ما باشد، نه اینکه انسان در خدمت تکنولوژی باشد در این راستا به جراًت می توان گفت که عبارت خانه هوشمند، خاص ترین و متفاوت ترین تجربه ای است که مردم از ارتباط و استفاده از تکنولوژی لمس کرده اند. هرچند درمورد ساختمان هوشمند تعریف ها، برداشت ها و استنباط های بیشماری مطرح شده است اما ما می دانیم که مطلوبیت استفاده کردن از این سیستم ، بیشتر به سلیقه و دیدگاه افراد بستگی خواهد داشت تا به عملکرد آن ها، پس در این حوزه محصولی ارائه خواهیم نمود که کاملا منطبق با سلیقه دلخواه شما باشد و در واقع متناسب با نیازمندی ها و بودجه شما طراحی شده باشد. در این خصوص تجهیزات با برندهای مختلف در ایران مورد استفاده قرار میگیرد که تعیین کننده قیمت نهایی پروژه خواهد بود اما با مشاوره صحیح و بومی سازی بخشی از این پروسه هزینه را به حداقل ممکن کاهش خواهد یافت. در این حوزه دانش تخصصی اضافه نمودن قابلیت ها و امکانات جدید به تناسب نیاز برای مشتریان وجود دارد تا استفاده از آن را بهینه تر و لذت بخش تر شود …

سناریوهای مد نظر شما برای هوشمند سازی ساختمان چیست؟

مهمترین مرحله در اجرای هوشمند سازی انتخاب سناریو مشخص شماست ، در واقع یکی از مزیت های این سیستم های هوشمند، شخصی سازی امکانات ، مطابق با نظر و درخواست شماست، امکان شخصی سازی درمنوی مانیتور لمسی باعث تعامل بیشتر با سیستم هوشمند می شود و نتیجه آن ایجاد مطلوبیت و رضایت بیشتر شما را در برخواهد داشت. مواردی همچون تغییر دادن امکانات و یا پلتفرم مانیتور لمسی و یا اضافه شدن نیازمندی ها به عنوان یک مولفه مهم سیستم هوشمند راداکو مدنظر می باشد.