اهمیت نظرسنجی مشتریان

نظرسنجی از مشتریان، یکی از مهمترین زیر فرآیندهای سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM  است که با اجرای آن نتایج حاصله بصورت یک شاخص عملکردی قابل اندازه گیری می باشد، در این فرآیند میزان برآورده سازی خواسته ها و الزامات مشتریان بصورت ادواری پایش و اندازه گیری می شود . اهمیت این موضوع به اندازه ای است که در تمامی سازمانهای موفق و پیشرو این آیتم به عنوان یکی از اهداف سازمان تعیین می گردد تا حدی که اصول مشتری مداری بصورت یک رویکرد استراتژیک و جامع برای اداره، هدایت ، رشد و توسعه تمامی اقدامات و فعالیت‌های آن سازمان مدنظر قرار گرفته شود.

بر این اساس ، لازم است که هر سازمان با درک و پذیرش خواسته های مشتریان خود یک روش اجرایی مشخص و مدون را برای نظرسنجی و تعیین رضایتمندی مشتریان تعریف و پیاده سازی نماید تا به این مهم نائل گردد ، با توجه به الزاماتی که در استانداردهای مدیریتی وجود دارد عمدتا سازمان ها با رویه ای سنتی و دستی با تهیه و ارسال فرم نظرسنجی این فرآیند را دنبال می کنند که در این مسیر علاوه بر اتلاف زمان و هزینه نیروی انسانی به نتایج دقیق و قابل استنادی دست پیدا نمی کنند.

در چنین شرایطی که فناوری های ارتباطی به شدت در حال توسعه است ، استفاده از نرم افزارها و سامانه های طراحی شده در حوزه CRM اجتناب ناپذیر است و به عنوان راهکاری هوشمندانه و نوین در سازمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

سامانه نظرسنجی مشتریان راداکو

سامانه نظر سنجی از مشتریان راداکو به عنوان یک نرم افزار یا سامانه آنلاین تخصصی برای هر سازمان است به تناسب نیازمندی ها و مولفه های مربوط به مشتریان همان سازمان طراحی و پیاده سازی می شود‌، این سامانه این امکان را فراهم می کند که با یکپارچه شدن با کانال‌های مختلف ارتباطی، اثربخشی به مراتب بیشتری برای آن سازمان فراهم نماید.

در این سیستم با توجه به مرحله آنالیز و تحلیل موقعیت سازمان و شناخت مشتریان ، آیتم های نظرسنجی با توجه به سطح اهمیت یا ضریب اهمیت آنها طراحی و پیاده سازی می شود و پس از تصویب نهایی از کانال‌های ارتباطی مختلف همچون نرم افزارهای ارتباطی مثل واتساپ یا تلگرام و پیامک برای هر مشتری ارسال می گردد و با پاسخ دهی از طریق پنل مدیریتی یکپارچه و متمرکز بررسی و تحلیل می گردد.

در این پنل ساده مدیریتی مولفه های مدنظر مشتریان از طریق یک داشبورد حرفه ای بصورت آنلاین تحت کنترل است که وضعیت سازمان در قبال هر موضوع در لحظه پایش و اندازه گیری می شود.

علاوه بر نظرسنجی از مشتریان این امکان وجود دارد که شکایت احتمالی و یا پیشنهادات اصلاحی مشتریان نیز ثبت و ضبط شود و بصورت ویژه مورد رسیدگی قرار گیرد.

سادگی ، انعطاف‌پذیری و یکپارچه بودن سامانه نظرسنجی راداکو ، نقش مهمی را در اجرایی شدن این فرآیند در سازمان های مختلف ایفا می کند.

وجه تمایز سامانه نظر سنجی مشتریان راداکو

  • محافظت چند لایه سامانه از اطلاعات مشتریان
  • امکان ارسال لینک ارتباطی از طریق پیامک و نرم افزارهای ارتباطی
  • امکان تفکیک و مقایسه امتیازات نظرسنجی مشتریان برای هر محصول یا خدمات سازمان
  • سامانه کاملا اختصاصی برای سازمان
  • قابلیت توسعه و ارتقاء سامانه
  • امکان نگهداری و پردازش اطلاعات در سرور داخلی سازمان
  • طراحی فرآیند نظرسنجی کاملا اختصاصی و متناسب با نیاز مشتریان سازمان
  • تعیین ضرایب مولفه های نظرسنجی و امتیاز دهی مشتریان
  • آنالیز و تحلیل موقعیت سازمان و مشاوره در جهت هدف گذاری نظرسنجی مشتریان
  • پنل مدیریتی و کنترلی ساده و کاربر پسند
  • نمودار های گرافیکی و مقایسه ای دوره ای در پنل مدیریت
  • امکان ثبت و پردازش شکایات ، پیشنهادات و نظرات مشتریان