سئو و بهینه سازی سایت

با گسترش اینترنت و فضای وب، روش انجام بسیاری از فعالیت‌های این حوزه تغییر کرده است. در گذشته برای معرفی کسب‌وکارها از روش‌های همچون بازاریابی حضوری استفاده می‌شد اما امروزه این روش‌ها، با توجه به تغییر سبک و نگرش مردم ، جای خود را به جستجو از طریق وب سایت‌ها داده‌است . در واقع سایت‌‌ها همان ویترین مغازه‌ها و فروشگاه‌ها هستند که به شکلی هوشمندانه و جذاب محصولات و خدمات را به مشتریان معرفی می نمایند. پس بر این اساس لازم است که اقدامات لازم انجام پذیرد تا به شکل بهتری در معرض دید مشتری‌ قرار بگیریم . بر این اساس موتورهای جستجو به خصوص گوگل اصلی‌ترین راه برای معرفی سازمان و کسب و کارها مورد استفاده قرار می گیرد لذا قرار گرفتن در جایگاه مناسب صفحه نتایج جستجو، نقشی اساسی در پیشرفت فعالیت اقتصادی شرکتها و سازمان ها ایفا می کند و دقیقا همین جاست که اهمیت موضوع سئو مدنظر متخصصین و مدیران کسب و کارها قرار گرفته است.

بطور کلی به مجموعه فعالیت های انجام شده داخلی و بیرونی وب سایت ، جهت قرار گرفتن کلمات کلیدی وب سایت در صفحات نخست موتورهای جستجو و حفظ جایگاه در آنها، خدمات سئو گفته می شود.

خدمات سئو یک فرآیند بهبود مستمر است که تا زمانی که وب سایت مربوطه برقرار است می بایست بطور مداوم و با دقت و توجه پیگیری شود. معمولا خدمات سئو به دو شکل خدمات سئو سفید و خدمات سئو سیاه انجام می پذیرد بصورتی که خدمات سئو سفید به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که در راستای قوانین موتورهای جستجو بوده و از روش ها و تکنیک های حبابی و غیر متعارف در آن استفاده نمی شود به بیان ساده تر موتورهای جستجو هوشمند مثل گوگل همیشه در صدد آن هستند که با توجه به جستجوی کاربران بهترین نتایج را در اختیار آنها قرار دهند از اینرو خدمات سئو سفید همواره بر اساس روش های بهینه سازی وب سایت ها انجام می پذیرد و به دلیل رعایت نمودن قوانین موتورهای جستجو از ماندگاری بالایی برخوردار هستند. اما در خدمات سئو سیاه فعالیت هایی مربوطه از روش های غیر متعارف استفاده می شود بصورتیکه با انجام فعالیتها اصطلاحا موتورهای جستجو را فریب می دهند. خدمات سئو سیاه ممکن است بصورت موقت باعث بهبود رتبه سایت و هدایت ترافیک به سمت سایت گردد ولی عمر آن بسیار کوتاه بوده و پس از اطلاع موتورهای جستجو از این مسئله، وب سایت مرتکب شده را مشمول جریمه خواهد نمود.

دلایل نیاز به خدمات سئو و بهینه سازی وب سایت

بطور کلی امروزه خدمات سئو و بهینه سازی وب سایت به عنوان یک روش های تبلیغاتی مطلوب و بهینه برای سازمان ها مدنظر قرار گرفته است ، پر واضح است که سایر روش های تبلیغاتی همچون  تبلیغات رسانه ای همچون رادیو و تلویزیون و یا بیلبوردها و تبلیغات محیطی بسیار پر هزینه هستند از اینرو خدمات سئو به عنوان یک روش مطلوب مورد استقبال مدیران قرار گرفته است زیرا که این روش دارای سه ویژگی متمایز است که در هیچ کدام از روش های تبلیغاتی دیگر مشاهده نمی شود:

  • سئو یا بهینه سازی سایت با توجه به کلمات کلیدی روشی هدفمند است ولی سایر روش های تبلیغاتی فاقد رویکرد هدفمندی هستند.
  • سئو (سفید و مبتنی بر بهینه سازی ) دارای ماندگاری بالایی است ولی سایر روش های تبلیغاتی دارای محدودیت زمانی هستند.
  • خدمات سئو به نسبت سایر روش ها هزینه های کمتری را در بر خواهد داشت.

مدیران شرکت ها و صاحبان کسب‌و‌کار پس از مدتی متوجه می‌شوند وب سایتشان کارآیی لازم را ندارد و آن‌طور که انتظار داشتند برای توسعه کسب‌وکارشان مفید نیست. در این  چنین حالتی می‌توان گفت سایت شما دچار بیماری یا عارضه شده است و می بایست توسط کارشناس و متخصص مربوطه درمان شود. از اینرو در چنین شرایطی دپارتمان نرم افزاری راداکو به شما کمک می‌کنند تا مشکلات سایتتان را برطرف کنید. بدین ترتیب اقدامات لازم در راستای بهینه سازی و خدمات سئو طرح ریزی و اجرا می گردد.

گوگل و سایر موتورهای جستجو، الگوریتم‌ها و قوانین خاصی برای رتبه بندی سایت‌ها دارند. این قوانین هر سال به روز می‌شوند تا بهترین و مرتبط‌ترین مطالب بر اساس معیارهای مشخص در صدر جستجو قرار گیرد. با در نظر گرفتن این فیلترها رقابت برای داشتن یک وبسایت موفق نسبت به گذشته سخت‌تر شده است زیرا که کلمات کلیدی برای شما و رقبایتان مشترک است  پس ضرورت دارد که با آگاهی و دانش این موضوع به چالش کشیده شود و به نتیجه مطلوب منتج شود.

 با توجه به رویکرد سیستماتیک راداکو در پروژه های کاری مزایای بهینه سازی وب سایت ها در موارد ذیل خلاصه می شود :

  • ضرورت درج وب سایت در صفحه اول جستجوی گوگل
  • جلب اطمینان و اعتماد کاربران و پر مخاطب شدن وب سایت
  • تحلیل مخاطبین و شناخت گروه های هدف وب سایت
  • بروز رسانی دانش و آگاهی در الگوریتم و قوانین خدمات سئو
  • تغییر نگرش مشتری به بهینه سازی و خدمات حرفه‌ ای سئو
  • تحلیل رقبا و تمرکز بر کلمات کلیدی حوزه کسب و کار مربوطه

خدمات سئو و بهینه سازی در راداکو بر اساس موارد فوق با اقدامات مختلف بصورت سئوی داخلی و خارجی به ارتقا وب سایت شما کمک خواهد نمود ، این فرآیند فعالیت های مستمر و یکپارچه ای را جهت بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو هدف گذاری نموده است.

در مجموعه اقدامات سئوی داخلی از روش‌های متنوعی همچون بهینه سازی ساختار و ظاهر وب سایت و افزایش جذابیت‌های بصری و تعریف کلمات کلیدی مناسب و ویرایش متون و محتوای وب استفاده می شود و در اقدامات سئوی خارجی به نوعی از تبلیغات پرداخته می شود که به صورت موثر و بلند مدت مخاطبان هدفمند را به سمت وب سایت شما هدایت کند. ایجاد بک لینک های متنوع در مقاله‌های مرتبط، تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی و ایمیل از راه‌های ارتقا سئوی خارجی است.

نکته قابل توجه تیم راداکو در این عرصه برطرف نمودن مشکلات فنی سایت است به بیان ساده قبل از هرگونه فعالیت بهینه سازی برای وب سایت ابتدا می بایست زیر ساخت فنی سایت مناسب باشد و می بایست مشکلات فنی وب سایت برطرف شود. تیم نرم افزاری شرکت راداکو  در ابتدای هر پروژه طی یک چک لیست استاندارد کلیه مشکلات فنی وب سایت را بررسی نموده و سپس با اقدامات اصلاحی لازم  این مشکلات فنی مرتفع می شود. زیرا تا زمانی که مشکلات فنی وب سایت بصورت کامل برطرف نشده باشد نمی توان در مراحل بعدی خدمات سئو به نتیجه مطلوبی رسید.